lördag 20 december 2008

Terrordåd på nattetid

Var det någon fler än jag som blev spammad av sms från Tv4 igårkväll mån tro? Nåväl, ville de påminna om att faddergalan sänds imorgonkväll, och att de skulle uppskatta mitt stöd ifall jag parkerade i tv-soffan, FINE, men när spammet handlade om att kolla in BlondinBellas videodagbok så var mobilen när att åka ut genom fönsret. Visst ETT sms hade väll varit lagomt, ifall jag nu råkade vara intresserad på något vänster att titta på den där sörjan, men när de bestämde sig att bomba mig med sms om det var tionde sekund strax innan läggdags blev det lite konstiga vibbar. Efter de fem första sms:en förstod jag att det inte handlade om fylle-sms från folk på krogen som saknade mitt sällskap, utan en terror med uppmaning att kolla in BlondinBella på webben. Där låg jag, i min säng, och hörde hur min mobil pep som en hungrig fågelunge varje gång den fick sms. Tjugo, TJUGO sms hann jag nog få innan jag bestämde mig för att slå på ljudlös. Då hejdade massutskicket sig litegrann, och kastade slutligen ut tre sms på rad, innan den tackade för sig och la ner sin sms-terror. Jag vet inte om Tv4:s mål var att trötta ut mig, så att jag tillslut skulle följa deras uppmaning och kolla in deras "storsatsning", och därmed få slut på lidandet. Eller var det BlondinBella själv i ren desperation av tittarsiffor som hackat sig in på Tv4:as datasystem och försökte promota hennes egen videodagbok, efter att debuten blivit en flopp (?) Vad vet jag? Oavsett om hur det låg till, så tackar jag nog nej till detta fantastiska erbjudande om att följa hennes liv på webben. I will survive.

2 kommentarer:

  1. hahahah, jag gillar att du ringde mig helt förbryllad igårkväll. du lät nästan rädd. själv fick jag bara ett sms, tycker att det var lite orättvist. hahaha. men jag kanske ska vara glad över att jag fick sova lungt inatt och inte behövde vara med om 2008'as kanske värsta terrodåd.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, de va de värsta jag har hört. xD Du kan inte ha haft de lätt då :)

    SvaraRadera