onsdag 15 juli 2009

Brüno, Scrubs och vänsterhänt bowling

Dag nr 2 som sicko. Inte så att jag varit supersjuk på något sätt, så därför har denna hemavistelse varit rätt så avslappnande också. Idag mår jag dessutom prima, så jag har rusat runt i lägenheten och städat (Tegan & Sara har fått stå för min spotifyplaylist).

Helgen var varit väldigt bra. Kanske den bästa helgen under min tid här i Stavanger?
Lördagen började med bowling, vilket kanske inte gick så bra. Första rundan kom jag sist med stort marginal. Raymond och Krister måste ha tyckt lite synd om oss, eftersom de insisterade på att vi skulle spela en till runda (men denna gång var regeln att man bara fick bowla med vänsterhanden). Det var en intressant runda, och allas snittpoäng sänktes rätt så mycket. Men så efter ett par omgångar med bara nollor som poäng för min del, så tog jag mig i kragen, och jag blev en riktig killer på bowlingbanan. Det hela slutade med att jag kom tvåa! Haha, what the hell? Är vänsterhanden my seacret weapon?

Senare på kvällen kom Anne, Wenche och Dan över på en liten förfest (vorspil på norska, för den som undrade) och vi spelade lite singstar. Klockan rann iväg och vi missade sista bussen in till stan. Taxiköerna var alldeles för långa och nattbussen kändes för dyr, så vi lyckades få lift av två snubbar in till byn. Det känns väldigt bra med flyt ibland.
På söndan gick jag och O på bio. Vi såg filmen Brüno, som var väldigt rolig. Kanske lite väl sjuk ibland, men jag skulle lätt kunna se den igen. See it, så vi kan snacka om våra favoritbitar ur filmen sen.

Nu borde jag nog ta mig kragen och ta mig en löptur, men först: mer städning! O kommer över imorgon för att kolla på film, och jag vill att det ska vara finare i lägenheten nu än när han sist var här. Jag har reserverat första sesongen av Scrubs från bibblan, som lägligt nog blev tillänglig idag. Annars skulle han fixa filmen. Jag får en känsla av att han inte riktigt litar på mitt val av film, men han vet ju inte om att jag fixat Scrubs då. Mjau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar