onsdag 29 april 2009

Ett vuxenpoäng till moi

Gick till frisören förra veckan och mördade den förfärliga utväxt som höll på att sluka hela mitt huvud. Resultatet blev bra, och jag kunde lämna salongen nöjd och drygt tusen spänn fattigare. Det var däremot på kvällen som jag fick en förfärlig upptäckt. När jag hade satt upp allt mitt hår bakåt i en knut, så såg ena delen av underhåret ut som en randig karamell, medan den sidan inte var slingad alls. WHAT THE FUCK?!
Fegis som jag är så skulle jag aldrig våga gå tillbaka och klaga, med med stöd både från Sapa och en smsande Susanna så tog jag mig i kragen och gick tillbaka dagen därpå. Jag förösökte i allt svammel förklara varför jag inte var nöjd, och fick därför en ny tid (idag).

Sammanfattningsvis så var jag lite smått stolt över mig själv som gick tillbaka, när jag verkligen hatar sådana situationer. Men i dagens datum har vi kommit till problem number two: Hur ska jag lägga fram att jag inte tänker betala för korrigeringen? Förhoppningsvis så har frisören räknat med det själv, så jag behöver inte göra så stor scen av det hela, men tänk om hon inte...? Men what the hell, den som lever får se, och jag ska dit om en timma, man får bara hoppas att jag har nog med guts att göra min mening hörd.

Sa jag föresten att frisören är som tagen ur en scen ur filmen Twilight, och har både huggtänder i över och underkäken? Jag tror att det är något hon satt dit med vilje liksom, men ändå! Credits till mig som vågar ta upp en hårkamp med en vampire, Right?

1 kommentar:

  1. Credit till dig!!! Jag längtar till du kommer hem snygging :)

    SvaraRadera