torsdag 15 januari 2009

Civilstatus: Sambo

Då har hag utvandrat ur Sveriges gränser och anlänt till Norge, Stavanger, om man ska vara exakt. Har hunnit varit i denna underbara lägenhet i sissodär en kvart, och jag trivs som fisken i vattnet. Efter att Jenny lämnade av mig vid bussen runt 3-tiden så har det varit en lång resdag. Anlände på Oslos flygplats med humöret på topp, men blev trots allt attackerad av en norsk tjej på kryckor, som blev rasande för jag inte fattade vad hon sa. Elaka norsk. Sedan var det en av killarna som jobbade vid incheckningen som härmade allt jag sa (och var därför tvungen att göra en pipig röst också) och sa minst tre gånger "jag pratar sveeenska". Jag flinade, förstod inte var hans problem eller dåliga humor kom ifrån, checkade in, och gick därifrån. Resdagen fortsatte med försende plan, som resulterade i att jag missade sista kvällsbussen när jag väl kom till Stavanger, så jag och Sapa fick promenera de 5 kilometerna med all packning, mitt i natten. det var roligt, och inte alls ett dugg jobbigt (!) Som ni kan se så är klockan 02:15 vid skrivandets stund , och sapa håller på att göra iordning kvällsfika åt oss. ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT FLYTTAT IN MED MIN ROOMIE!

1 kommentar:

  1. Härligt att du har kommit fram och är i säkra händer :) Hör av dig när du fått dittmobilnr osv :)

    Kram

    SvaraRadera