söndag 18 januari 2009

I'm dancing with myself


Fyra dagar i Stavanger, och jag lever fortfarande. Man måste leva snålt när inkomsten är strypt, så mitt matförråd blev inhandlat häromdagen, och det innefattade en påse havregryn, knäckebröd och bananer. Tör-gröten till frukost är smarrigt. Ska inhandla karamellfärg så jag kan göra grön gröt, LIVING THE DREAM! Annars är Sapa väldigt snäll och lagar god och lyxig mat åt mig med, så jag får lite varation från gröten. Iövrigt gör jag mitt bästa att förstå vad norskarna säger, det är lite tufft men det går bättre och bättre. Helgen har dessutom varit väldigt rolig och galen, och jag har fått uppleva Stavangers uteliv. Imorgon ska jag ut på byn och söka jobb (åkte lite fel på bussen i fredags, så det blev inte så mycket gjort den dagen). Sapa sover och jag funderar skarpt på att leka inte nudda golv eller göra en stark röra, svårt val? Om två veckor ska vi på Håkan Hellström-konsert, och är inte det alldeles, alldeles underbart?

2 kommentarer:

  1. Härligt att du har slagit dig till ro :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha du är så bäst! Grön gröt? Inte nudda golv eller het röra? .. Mmm du är bara för go! :D Hihi. Skönt att höra av du börjar slå dig till ro som Sabina så fint uttryckte det ;) Puss

    SvaraRadera