tisdag 13 januari 2009

Greetings from space

Så, då var det dags då. Dan före dopparedan eller något sådant. Inte för att jag ska 'doppa' något imorgon eller så, men ni fattar vad jag menar. Imorgon är det liksom dags, jag tar mitt pick och pack och drar mot Norge. Ska man vara helt korrekt så bussar jag först ner till el Uppsala och hänger med min kära vän Jeppy över natten, och sedan vid sextiden på torsdagen kliver jag på planet mot Nooorway.

Idag hade jag bestämt träff med linda på 'Port Nio', där vi satt som vanligt och drack våra varma drycker. Jag gillar fikastunderna med Linda, det ger mig chans att spendera lite kvalitetstid med henne, när hon annars har ett sådant fullspäckad arbteschema. Sedan var jag tvungen att rusa runt på stan och inhandla diverse hygienartiklar inför min resa (så som tops, tandtråd m.m). Köpte dessutom världens finaste tandborste, tacka vet jag COOP Forum (om man nu helt tvunget måste ha en FIN tandborste). Föresten, jag måste också nämna att jag fick gå på min första MODO-match på Swedbank igår. Sabina var en ängel och tog med mig. Hela föregående veckan fram tills idag har varit så otroligt.. bra? Jag har haft väldigt roligt och fått ut så mycket kvalitetstid med personer jag tycker om. Den årliga bastukvällen hade vi i torsdags (även om bara tre av nio tappra gjorde en snabbvisit i bastun mitt i natten, var kvällen väldigt rolig).

Nu sitter jag mest och älskar Amanda Jensens låt 'Greetings From Space' som jag mot all förmodan kommer att knarka sönder på bussen mot Uppsala imorgon. Nåväl, nu är det packning som gäller, och ni som undrar så kommer min roomie Pablo att få följa med mig till Norge också. Håll er i hatten, för jag kommer att hålla er uppdaterade.


But, honey, It's just a thing
Here we could stay
It feels nice to get away
from all the pain


och dricka tè mitt i natten med bra sällskap, är något jag skulle kunna vänja mig vid.

1 kommentar:

  1. Ha en så bra resa nu :)Ses när du komme heeeeem, då lovar jag att modo är nära sm guld :)

    SvaraRadera