torsdag 29 januari 2009

It's getting late

2 veckor i Stavanger. Idag fick jag veta att jag även fått jobbet på IKEA som jag också var på anställningsintervju på i måndags, och jag har dansat runt i lägenheten av glädje. Inte för jag planerat att ge upp mitt jobb på Helgo, men jag gillar detta flyt.

Nu ska jag gå till min darling, -sängen. Han vill att jag ska komma och lägga mig, så att jag får min beautysleep. Se där, han tänker verkligen på mitt bästa. Imorgon blir det ytterligare en morgon jag inte får äta frukost med Sapa. Våra morgnar är väldigt fina. Jag vaknar sissodär en timma innan bussen går. Gör mig iordning och äter frukost, och i slut-tampen, när det är ca tio minuter kvar tills bussen går, kommer Sapa ut som ett spöke ur sitt rum, sveper förbi in på toa, och spenderar sissodär 8-10 minuter där, kommer sedan ut och säger hejdå, och försvinner ut till bussen. Där sitter jag med min havegrynsgröt intrugad i munnen, utan frukostsällskap. Sambolivet är inte alltid lätt. If I were a Sapa.

4 kommentarer:

  1. hhaha du är rolig du!! du kliver upp i tid, gör i ordning dig i lungt och ro, äter en riktig frukost och chillar. sapa är stresskungen nummer ett, detta utan att hon egentligen någonsin är stressad :D Ni är ett mäkta omaka par, xoxo the b-day girl

    SvaraRadera
  2. Jag skulle kunna komma och vara ett mellanting mellan er två. En halvtimme är allt man behöver ju. Högst. Vem vet, det kanske blir sanning snart. :o Enligt öa blir jag snart arbetslös ju, eller hela företaget går i konkurs. spännande.

    trevlig helg! fightas lugnt! ;)

    SvaraRadera
  3. och btw, asshole grejen var den enda som skulle vara roligt i inlägget, mohii, nu ska jag till skolan för en lektion. apan och banane love from me.

    SvaraRadera
  4. varför tar du inte båda jobben, det var väll bara halvtid both of them, or..

    SvaraRadera