onsdag 4 februari 2009

To sleep or not to sleep, that's the question

Någonting säger mig att jag egentligen borde gå och lägga mig nu, men istället sitter jag uppe här och trycker, med inget speciellt att göra. Kan det bero på att jag vet att jag inget att göra till kl 16:oo imorgon eller att jag undermedvetet har något att grubbla på, som kommer att ligga och gnaga så fort jag lägger mig i sängen? Nä jag tror faktiskt inte det. Jag antar att jag bara tycker att det är skönt att ha mina egna små uppe-sittar-kvällar, då det är alldeles knäppt tyst i lägenheten. Det enda som hörs är tickandet från väggklockan (som förövrigt ser ut att passa in i ett klassrum). Tickandet i sig skulle passa in väl i en filmscen där de ska gestaltera ledan i någon stackares tillvaro, som just nu skulle kunna vara jag.

Nä vem försöker jag att lura? Jag gäspade en tiosekunders-gäsp alldeles nyss, vilket betyder att jag kommer att ge upp min uppe-sittar-kväll vilken minut som helst. Det snöade iallafall i Stavanger idag, men regnet kom och käkade upp den snön ganska fort, så jag antar att det inte kommer vara något vitt alls på backen imorgon när jag vaknar. Dammit. Är det februari så får det gärna vara lite snö.

Nu hade jag tänkt att gå och dammsuga Sapas rum ett tag, det är ju alltid lite roligare nu när hon sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar