torsdag 26 februari 2009

Tjugosjätte februari




Jag har hittat världens sötaste granne. Han blir lika glad varje gång när han ser mig passera, och jag kan inte låta bli att stanna till och prata lite med honom. Det bästa med honom är att han är så oerhört gosig, så jag har svårt att slita mig. Ibland funderar jag på att bjuda hem honom någon gång, men jag får nog inte för Sapa. Grannen är en liten svart kissemiss med vita baktassar som då och då sitter och tittar på när jag vandrar hem från bussen. Åh, en dag smyger jag nog in honom och bjuder på lite tonfisk.

Intervjun med klädbutiken Clair.dk gick väldigt bra. Jag hade inte förväntat mig någonting alls, eftersom mitt nuvarande jobb skulle med all säkerhet krocka med deras erbjudande, vilket det gjorde. Men jag tror de gillade mig, för de erbjöd mig att bli deras "extra-arbetare", det vill säga att de ringer mig när de behöver extra folk, och vet att jag är ledig från Helgo. Sweet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar