torsdag 5 mars 2009

Kattens och hundens dagbok

Det är torsdag, och jag sitter mitt upp i vår slagfält som en gång har varit bords- och golvyta. Det är tydligen idag som jag lovat mig själv att städa upp lite innan jag drar på jobbet, good luck with that.

I helgen när jag och Sapis var på checkpoint så träffade vi en ny svensk, Sofie, på tjejtoan. Checkpoints utbud av bra folk är då inte dåligt. Vi hittade ett bord, och sedan satt vi och drack några öl. Träffade även på en norska som var väldigt rolig och kvällen fortsatte bra.

Sen i tisdags efter jobbet sms:ade Sofie om vi hade lust att hänga med henne och hennes roomies på någon musicquiz på en bar som heter Martinique. Det är det som är så kul med Stavanger, att de har saker going on i princip varje dag. Sapa hade tyvärr kvällsmöte med jobbet, så hon kunde inte hänga på, men jag tog mitt pick och pack och drog. Hemma hos Sofie drack vi öl, och gick sedan ner till baren. Frågorna var väldigt svåra, så vi scorade inte direkt höga poäng. Efteråt gick vi hem till deras lägenhet igen för att dricka lite till (en eventuell utgång blev diskuterad). Sedan plockades gitarrerna fram och Sofie och Robin (en av hennes roomies) stod för underhållningen. Riktigt trevlig kväll med andra ord. Det blev dock ingen utgång, eftersom kvällen gick så sjukt fort.

Jobbet går även det som en dans. Långtradar-överkörar-tanten har blivit så snäll mot mig, och det är nu istället jag som måste hjälpa henne med kassan, då hon inte kan. Fick höra av en arbetskompis att hon har en tendens att bitcha på nya personer. Igår fick jag t.o.m. höra av henne hur flink (duktig) jag var. WAH!

http://www.youtube.com/watch?v=pcNJEBgaaA0


Seriöst? Jag sitter och skrattar högt varje gång. Haha you'll never know what your cat thinks.

2 kommentarer:

  1. haha det där skickade mamma till mig för några månader sen, jag blev så sykad. jag tyckte att det var så jävla tråkigt, haha. jag typ skrattade av hat.

    SvaraRadera
  2. Gillar inte hur mycket du kortar av din tisdagskväll/natt, vad hände med den underbara fortsättningen? Vi som läser din blogg vill veta ALLT!

    SvaraRadera