söndag 22 mars 2009

And the winner is...

Jag har överträffat mig själv, -igen.
Igår var min första lediga lördag sen jag började mitt jobb på Helgo. Jag och Sara hade en väldigt skön dag med gemensam frukost, shopping och städning av lägenheten. Närmare kvällen bjuder vi in två arbetskompisar på förfest, och sedan bar det av till byen (och Checkpoint). Jag var väldigt på topp, och de är oftast då jag får de bästa av ideèr. För att slippa risken att förlora jackan igen, men bli av med den på samma gång, så går jag till baren och sträcker fram den till bartendern. Hon sa att de inte kan ta hand om jackan, men det var då jag tog till min masterplan. Jag sa: "Nej men jag hittade den här jackan på golvet. Jag vill bara lämna in den", och sen var biffen klar. Jag slapp släpa runt på min jacka och kunde ränna runt hur mycket jag ville (jag ska åka och hämta den om en timma, hoho). Vid slutet av kvällen hittade jag en snäll själ som lånade ut sin skinnjacka till mig. Mina utstuderade planer går i verket nuförtiden. Jag och Sapa bjöd in på efterfest hemma hos oss. Stackars hyresvärd, han kan inte få så mycket skönhets-sömn under helgerna när vi dunkar musik. Hursomhelst bestämde sig skinnjacke-killen att han var tvungen att gå. När jag frågade varför berättade han att han var gift och visade mig ringen på sitt finger. Väldigt fint och väldigt komiskt. Undrar vad frugan sa när han kom inramlandes vid sju-snåret?

Welcome to our freakshow

2 kommentarer:

  1. haha gifta män, men angelica hahaha nämen :D Härligt att du kommit på ett trick, i like it alot! Hur leker livet annars? Hälsa sapis!

    SvaraRadera
  2. Haha! Love it!! <3

    SvaraRadera