fredag 27 mars 2009

Den här stan har feber ikväll

Det är fredagskväll och jag är ensam hemma. Klockan börjar ticka mot 02:00, vilket betyder att det är sovdags snart. Min roomie är ute och ränner på stans krogar som en mars-katt, och jag undrar just vilken tid hon kommer inramlandes (OM hon nu kommer hem ikväll)?! Själv så var jag hemma från jobbet vid tiosnåret, och har hunnit med städning och mycket dötittande på tv:n (hur kul var det inte att Mange vann Let's dance?). Jag borde egentligen ha övat lite gitarr dessutom, men hell no!

Veckan i övrigt har lunkat på i bra takt. I tisdags gick jag och Sara gick på ett Cafè som heter Bøcker & Børst och tog oss en öl. Där inne träffade vi på Carlings-killen och hans kompis (Carlings-killen är en grabb som jag lyckas träffa random lite här och var). En piercad Andreas Wilson är vad han liknar (för den som undrade). Vi slog oss ned med dem ett tag, innan vi drog vidare för att möta upp med Sofi och co på en bar för att lyssna å trubadurbandet som spelar på tisdagar. Rolig kväll, den får fyra av fem apor.

Eftersom detta inläggs dolda tema verkar vara utelivet i Stavanger kan jag ju avrunda det hela med att vi ska nog ut på på stadens gator imorgon med. Efter jobb bär det av till Sofi där det vankas förfest, sen får vi se vart vi hamnar. Den som lever får se, som jag brukar säga,
(men jag gissar på Checkpoint) Mjau.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar